Monday, October 18, 2010

Ikan, ikan, ikan




Semalam, laki aku balik dari laut.Dapat ikan sembilang ngan pari.Biasalah aku ngan firdaus ni tak boleh tengok ikan, rasa masa tu jugak nak goreng atau stim atau terus makan mentah. Aku ambil seekor, bersehkan, potong ke beberapa bahagian.Gaul ngan sedikit garam , serbuk cili ngan tepung jagung.Biar 30 minit, nanti semua rempah masuk kedalam isi ikan tu. Kepalanya aku simpan, nanti kalau masak asam pedas bolehlah masukkan.




Goreng deep fry dalam minyak yang banyak.





Sedap makan panas-panas. Terlampau sedap, kalau korang makan rambut boleh jadi macam ni.

V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V



V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
ini kalau lagi sedap





Maafkan mak tak tinggalkan kau ikan goreng tu , sebab siapa suruh kau pergi Jaya Jusco. Lagi satu, kau kata kau nak makan lamb stew bersama feroz.

Orang yang tak pandai bergurau mesti percayakan, makan ikan goreng tu rambut jadi macam ni.




Aku bangga, kedai ni mengunakan recycled paper sebagai bag. Nasib baik kau bawa habuan untuk Firdaus.






Thanks to www.2littlefishes.com memahami isi hati Hijau itu Indah dan Permai




Akuarium kedua, selepas yang satu lagi dibiarkan mati selepas seminggu.Kalau aku, memang tak merasa nak beli lagi.




Aku doakan semoga kau panjang umur, disamping tuan kau yang baru tuan Firdaus.Tak tahu berapa lama lagi kau mampu bertahan?


Senyum tapir : Aku suka berkawan dengan orang jahat, sebab orang baik aku tak tahu dia pakai topeng apa?

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina