Wednesday, October 6, 2010

Pesanan untuk 3 orang



Pesanan pertama untuk Anoy


Maafkan akak, dah salah teka cup kau. Akak ingat kau masih bercup G.Rupanya kau dah kurus dan bertukar cup F.Oleh kerana akak nak menebus kesilapan semalam, akak titipkan (pinjam je) kau dengan dua buah novel yang akak pinjam dari anak sulung akak. Kau jagalah buku ni sepertimana kau menjaga adik kau yang kau sayang tu.



Pesanan untuk Maya (teman mesra)

Aku tahu kau sedang dilanda masaalah yang paling besar dalam hidup kau.Dah lama aku tak nampak sinar kegembiraan di raut wajah kau.Tapi aku nak kau menetapi janji yang kau pernah lafazkan pada aku tentang ayah kau.Aku nak kau jadi orang pertama melakar sejarah menghukum ayah sendiri di atas perbuatan dan dosa silamnya .Biar seluruh dunia tahu ayah juga insan biasa , yang patut menerima hukuman bila melakukan kesilapan.Biar ayah kau sedar segala dosa- dosa silam terhadap anaknya .Aku dah nampak sikit demi sedikit segala perbuatannya terbalas. Lelebih lagi bila kau cakap polis datang kerumah kau , menyuruh mengambil ayah kau di hospital. Biar dia rasa dan tahu , bagaimana penderitaan anak-anaknya rasa terbiar keseorangan di atas katil hospital ketika sakit dan memerlukan kasih sayang dan perhatian dari insan yang bernama ayah. .Aku rasa nak menitiskan air mata bila aku bercerita tentang hidup kau. Hidup kau dengan aku seakan sama. Jadi aku pun turut rasa kepedihannya .Aku harap kau tabah.teruskan perjuangan .Hidup masih panjang dan masih banyak ranjau yang harus kau tempuhi.


Pesanan buat aku sendiri

Kak ina mail kau kena hilangkan tekanan dengan makan besar diluar.





Makan di car wash dan cafe di Sungai Udang





peace no war




Otak-otak ni, aku ingat dia bagi free sebab ambil merakam gambar dia tengah membakar.




Lai chi kang ngan ABC




Muka teruja simontel dapat makan nasi goreng cina.








Yee mee sizzling untuk baby.(gelikan dengar, panggilan untuk laki aku)





kueh teow goreng untuk kak ina mail.




Tauke yee mee sizlling. Bestlah kau punya yee mee sizzling(bukan propa ye)




Cafe yang terbuka dan luas.



Senyum kambing : Apalah kesudahannya kes Nasha Aziz dengan ayah kandung dia.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina