Thursday, September 13, 2012

Pagi rabu aku ; Chefel pembantu rumah ku mula beroperasi

bersambung  lagi cerita pasal chefel ; chefel aku mula beroperasi  pagi semalam dengan menyediakan roti telur bermayonis dan  bersos cili. Roti  telur  ni dah kerap sangat  aku buat tapi oleh kerana pertama kali aku buat  roti ni  menggunakan chefel maka haruslah sekali lagi  aku tepek resepinya.

Sos cili, mayonis dan  Roti Massimo dengan germa gandum

Kacau 7 biji telur bersama hirisan dari  sebiji bawang Holland  dan sedikit garam
Chefel gah dipersada dapur.la la la
Panaskan chefel,  lengserkan ngan sedikit majerin/minyak.
celupkan roti dalam bancuhan telur, buh atas kuali tadi.Taburkan hirisan bawang atas roti ye.Kemudian tutup chefel biarkan dalam  seminit atau dua minit(guna api sederhana)
Lebih kurang  seminit atau dua minit bukakan penutup chefel , nampak di situ  roti  telur kelihatan garing dan bertukar kewarna kekuningan, tutup semula chefel dan terbalikkan.
Biar sampai garing
 
Hasil roti telur yang dibuat mengunakan Chefel
Letakkan mayonis dan sos cili kat atas roti  kemudian tangkup dan potong kepada dua bahagian.
siap pun roti telur bermayonis + bersos cili*punyalah panjang nama roti telur ni*apalah sangat ngan nama yang panjang janji mudah dan cepat disediakan  tak gitu, semudah ABCD dengan chefel


Okeylah aku nak keluar lunch  ni, next time kita jumpa lagi ye.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina