Thursday, October 28, 2010

Pasaran Gelap

Pasar malam ni macam pasaran gelap.Kenapa aku kata pasaran gelap? sebab ada jual dvd cetak rompak. Aku suka beli dvd cetak rompak, kalau cerita orang putih. Buat apa, aku nak beli dvd original, nak tengok sekejap je. Dvd original cuma aku beli The Lord of the Ring ngan Harry porter je. Semua Dvd lagu , aku mesti beli yang original. Pasar malam ni ada gak jual bag LV , Chanel, Dior, Gucci, semua yang dah dicetak rompakkan. Banyak gak orang yang berminat beli bag cetak rompak ni.

Aku minta maaflah, kalau kata-kata aku menguris orang yang memakai barang palsu.Biasalah mulut aku nikan lazer. Siapa yang tak suka barang berjenama, semua orang pun suka.Ada orang tu, siap ambil gambar orang yang pakai handbag berjenama lagi. Ini pandangan peribadi akulah, sebab diri aku sebegitu. Aku tak kan beli beg berjenama tapi cetak rompak .Aku rasa macam menipu orang pulak. Kalau tak mampu jangan beli. Aku kalau teringin, masa bonus baru sambar satu yang berjenama. Jenama yang aku suka biasa-biasa je , Bonia ngan Carlo Rino je. Kalau betul-betul ada duit , baru aku beli.kalau tak de duit, pergi shopping complex, nampak beg jenama tu, pegang dan pandang jelah.

Jom kita rounder pasar-pasar malam. Aku suka beli barangan kering kat pasar malam. Beli waktu siang, sebab orang tak ramai pada masa tu.



Simontel tengah memilih bawang.





Semua jenis bawang, harga mahal semacam je.




Balik dari pasar malam, lepak depan tv makan jagung rebus .




Dah lama dapur tak berasap,barang kering semua dah habis, baru ada masa pergi pasar malam.




Dah isi, penuh balik, cili kering macam tak cukup je.

Barulah dapat, merajinkan diri masak nasi lemak pagi tadi.




Ikan bilis goreng mesti ada, Firdaus punya peberet , separuh lagi ikan bilis buat sambal.

Nak tengok lebih lanjut kat sini



Tak boleh lupa bawang besar yang banyak.




last sekali jangan lupa , masukkan Ikan bilis goreng.



Bahan sampingan untuk dimakan bersama nasi lemak.




Biasalah bekalan untuk drebar aku ni, blogger terlampau.





Senyum tapir : Aku tak suka orang yang bodoh sombong dan cemburu ngan orang lain tak bertempat.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina