Tuesday, October 25, 2011

Happy Deepavali , last kopek sebelum hari Deepavali, Ramlah Ram oh Ramlah Ram

Salam hari Selasa................


Terima kasihlah kepada semua yang sudi nak baca blog aku yang tak semenggah ni, oleh kerana korang rajin sangat nak menyinggah, blog ni telah mendapat anugerah platinum kembar lima lagi dan lagi , cam album Ramlam Ram pada tahun 1988 "kau kunci cintaku dalam hati mu" alah tak kan korang tak ingat, dia pakai gaun labuh yang kat dadanya ada bentuk hati yang berlampu bernyala gitu. Sapa yang nak kenal Ramlah Ram ngan lebih dekat sila ke sini.
Cian dia kalau kat luar negara bakat dia dah diiktiraf setanding Whitney Houstan, mungkin dorang nak iktiraf bila dia dah tak de kot. Aku pun tahu kenapa ,  Ramlah Ram masuk dalam ni cerita.kui kui kui

Sapa minat Ramlah Ram tekan butang like. LIKE


Dikesempatan ini aku mengucapkan Happy Deepavali kepada mak mertua ngan bapa mertua, adik ipar ngan akak ipar , semoga hari Deepavali ni dorang ceria ceria selalu. Tunggulah kedatangan menantu kesayangan balik ye, surprise. Aku nak wat cream chesee brownies tuk dorang. Aku bagai nak rak bagi ucapan Happy Deepavali kat dorang ni kenapa?, blog aku pun dorang tak tahu, tak pelah kan , perasan diva tu biasalah..kah kah kah.


Sebelum aku nak menghappy happykan diri esok, aku tepekkan resepi yang paling mudah , sesuai tuk semua peringkat umur, kwang kwang

Atas permintaan Firdaus, sibuk sangat nak makan garlic bread, gigihlah pagi tadi aku membako.

Sediakan


Butter 100 grams- main agak-agak je ni.



Roti massimo -sandwich loaf-sokong produk company(dapat apa)



Mix herb


Bekas kosong yang comei comei


Tray pembako non stick


bawang putih cincang-kalau tak de mesin pengisar, boleh je cincang guna pisau, tak pun parang.


Campurkan butter, bawang putih cincang ngan mix herb.




Masukkan garlic butter kedalam bekas, tekan -tekan skit bagi cantik cam beli kat pasaraya tu. Lepas tu kalau suka , korang buh lah jenama sendiri.kui kui kui


Sapukan garlic bread atas roti depan belakang, kemudian gunting/potong kepada empat bahagian. Kalau nak tiru cam mak fasha sandha pun boleh, dia bako sekeping sekeping.Apasal tak percaya? korang ingat aku tak kenal ngan mak fasha sandha ke? kui kui kui


Selepas dibako selama 20 minit pada suhu 180 celcius. Lepas tu balikkan ,bako lagi-(suhu ikut oven masing-masing)




Cam biasalah , nak suruh korang fokus pada garlic bread aku. terbako lah tu.



garlic bread ni aku simpan dalam bekas kedap udara nanti tak delah masuk angin.




presentation konon-garlic bread ngan mushroom soup



Cara-cara nak cicah garlic bread .Sabo je lah laki aku ni, boleh plak dia terbangun , bila  bau garlic bread time aku membako subuh tadi.. Ambik ko kena jadi model garlic bread, model lagi satu tido.




InsyaAllah, kita jumpa lagi esok tak pun tengahari nanti.larikkkkkkkkkkkkkkkkkk

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina