Wednesday, October 24, 2012

cerita pasal pokok mangga dan buah mangga saje

 Di hadapan rumah aku ada pokok mangga.  Pokok mangga tu  menghasilkan buah mangga yang besar -besar belaka.Dua hari lepas  masa aku di opis, ada  jiran call  aku meminta izin  untuk  mengambil buah mangga tu. Tapi tak sangka plak aku buah mangga yang diambil tu dia buat  kerabu mangga kemudian  kerabu mangga tu diagih-agih kepada jiran tertangga ek eleh mak terharu mak pun dapat kerabu mangga .

Tips untuk mendapatkan buah mangga besar bagai johan

Tak payah nak kedekut dengan buah mangga yang kita miliki , kepada sesiapa yang teringin atau mengindamkan buah mangga  kita sedekahkan jelah  .InsyaAllah makin bertambah rezeki kita nanti Pokok mangga ; Indah sekali nikmat yang Allah SWT kurniakan ni.*undilah saya sebagai ustazah pilihan*
 Kerabu mangga hasil tangan jiran tertangga
ek eleh macam comel je ibu jari aku tu .
Malam minggu ; Sessi makan buah mangga dengan pencolek bukan pencolek "Mak bee ye" tapi pencolek hasil tangan aku: )
 best tau bersembang-sembang sambil makan mangga dengan pencolek
 Entah apalah yang budak berdua ni sembangkan
 Tak cukup mangga aku tala dorang dengan  buah epal
 Hirisan mangga dengan pencolek
 duduk macam gaya kak nam je
 Hirisan epal dengan pencolek
 bersembang lagi?
Boleh gitu!!!makan mangga berulam air milo

Buat pengetahuan kengkawan ;  sepanjang mereka berdua makan mangga dengan pencolek  sepanjang tulah gigi aku  merasa ngilu .motip?

Kan aku dah kata tadi cerita ni pasal buah mangga dan pokok mangga je : )

Selamat malam ~~mimpi indah ye~~









Terima kasih kerana sudi berkunjung ke sini Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina