Wednesday, September 28, 2011

Saluran Media Prisma, Rancangan anda masak anak anda makan, sessi menjawab sms penonton

Salam lebaran kepada penonton yang menonton rancangan anda masak anak anda makan .Bertemu sekali lagi di saluran 12

Nampaknya sessi menjawab sms penonton tak dapat diteruskan, banyak sangat penonton yang menghantar sms maki kaw kaw sebab aku tercalon jadi ibu contoh cum mithali tahun ni.

Tak pelah nak wat cam mana kan susah nak puaskah hati semua orang. Ada budak sorang tu bengang punya pasal belimbing aku di katanya petai. cis nak sangat makan petai ke.kah kah.

Nasib baik Dylan sanders adik cameron diaz hantar sms yang buat hati aku sejuk. thanks dylan. Dia dah biasa tulis bahasa melayu biarpun lahir kat luar negara.


sms dari dylan

Sedapnya sambal kak ina tu, tergoda orang2 pulau indah :)

Promo..promo...

kak ina, bwklah firdaus pegi port klang cruise centre, pulau indah,ade the world’s largest floating book fair onboard MV Logos Hope dari 29/9 to 23/10. boleh lah kita jumpa nanti :)

Opening hours
Monday - Close
Tue-Sat - 10am to 10pm
Sun- 3pm - 10pm
Admission fee- rm1.00
Parking - rm3.00

Aku reply : Insyaallah kalau ada masa akak pegi.


Rancangan ni mengisi siaran tv 12 (cuba cari mana tahu rumah korang dapat siaran tu)Anda masak anak anda makan, peserta diwajibkan buh gambar anak sedang makan masakan yang korang masak tu.

Dalam rancangan ni aku pertaruhkan nasi goreng kampung je, sebab penontonnya banyak omputih mesti dorang tak biasa makan nasi gorengkan.



7 biji bawang merah kecik , kupas, basuh kemudian kisar sederhana halus.




cili kering 10 tangkai , kalau suka pedas tambah ye, kerat , basuh kisah halus.



Ikan bilis segengam , basuh, perah(perah jangan tak perah), kisar sederhana halus.



Tumiskan bawang kisar hingga naik bau, kecikkan api masukkan cili kisar, tumis hingga pecah minyak. Jangan lupa masukkan ikan bilis kisar, kacau lagi hingga ikan bils sedikit garing, last sekali masukkan nasi yang dah digaul ngan sedikit garam. Kacau nasi hingga sekata ngan cili, sebelum angkat jangan lupa buh sehujung(ada ke penjodoh bilangan tu) jari pak aji naik kapal.(canggih sikit asyik moto je)



Juri sila ambik perhatian ini nasi goreng kampung. kalau boleh bagi markah lebih sikit ye.



Makan bersama telur goreng.



Penat tau aku nak suruh dia bergambar nak masuk rancangan ni, tengok tu gambar awal, habislah kalah cam ni, muka dia cam nak tunjuk nasi goreng tu sedap ke apa?



Lepas dah kena debik(acah mak laboh kalau debik langsung hampehh dia nak bergambar) pujuk pujuk kecek kecek, baru okey. doakan kejayaan mak ye kita gi honalulu sama-sama.

Yang bawah ni bukan rancangan Anda masa anak anda makan,tapi ni rancangan ini buah mangga saya, saya punya, anda pandang je. kah kah kah






Fresh from pokok depan rumah, oleh kerana hp ni tak boleh mencatat haribulan ngan pukul berapa gambar ni diambik aku letak sendiri ye

Gambar diambik pada : 28/9/2011 Rabu 7.30pagi

Sebenar aku nak beritahu satu rahsia pada korang, dah lama aku simpan, dah tiba masanya cam nak beritahu....Jangan cakap ngan sesiapa tau...... Allah SWT sayang sangat ngan aku sebab tu dia bagi buah mangga besar yek, larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.


Status blog

Untuk perhatian blogger yang baru nak menapak tu sabau ye perlahan -lahan , cik ina dulu naik rakit je , satu hari nanti korang dapat gak masuk rancangan TV cam cik ina ni.. kuang kuang kuang kuang.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina