Monday, February 20, 2012

Tepung gandum 1 Malaysia -dari sudut pandangan pakcik



Tengahari semalam aku ngan Firdaus pegi ke kedai runcit berdekatan rumah.Sampai kedai, aku bagi tau ngan pakcik kedai tu (lingkungan umur lebih kurang 50 an)

Aku : pakcik tepung gandum satu ye

pakcik kedai keluarkan tepung gandum 1 Malaysia

Aku : pakcik tepung gandum cap kkkkkkk ...(tak sempat nak habiskan ayat)

pakcik : sama je tepung ni ngan cap kunci (bercakap dengan muka bengis)

Aku : ( lidah kelu seribu bahasa) ............tak pelah pakcik , bagi lah keropok Super Ring tu 3 bungkus.....


Nikmatnya hidup dalam perjalanan balik makan keropok Super Ring yang lemak dan sedikit manis (cheese gitu) sambil jilat-jilat tangan yang kekuningan kesan pewarna.kah kah kah . Aku jahat nak pulun sorang, tergamak aku cakap ngan Firdaus yang keropok tu dia tak boleh makan banyak-banyak nanti batuk., aku hulur kat dia dua tiga ketui je. Firdaus bersyukur pada masa tu, dia fikir bukan senang mak dia nak bagi kebenaran makan keropok.kah kah kah



Percaya tak ?, ada masa dan ketikanya kita susah nak menegakkan kebenaran atau meluahkan pendapat, terutama bila berhadapan ngan situasi dan keadaan dibawah :


1)cuaca tengah panas terik
2)perut dah berkeroncang untuk ana
3)orang tua yang bermuka garang
4)orang yang selalu menganggap diri dia je betul dan dia je ada semua benda.



Marilah sama-sama kita berfikir sapakah pakcik itu sebenarnya? kalau dah dapat jawapan , simpan dalam hati je, tak pun tulis kat komen. kui kui kui

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina