Tuesday, February 14, 2012

bila dalam tekanan sental vontot kuali best gak-gosok jangan tak gosok!!!!!!!

Tadi subuh semangat aku lain macam, bangun je buat apa yang patut ,  terus  ke dapur masak sambal sardin ngan telur dadar berkacang panjang. Aku  bawak bekal nasi ke tempat keja, tapi yang best tak makan pun, aku boleh plak  pegi lunch kat luar, nampak sangat  bengongkan .Lauk dah ada , tengahari nanti sebelum Firdaus pegi  sekolah bolehlah  makan dulu.

Telur dadar berkacang panjang peberet suami dan Firdaus.kira halal ye, link yg aku bagi tu telur dadar berkacang buncis : )


sambal sardin feveret sekeluarga dari dulu kini dan selama-lamanya.

Bekal nasi ni aku bawak ke tempat keja


Lepas guna kuali tu rajin rajin lah sental vontot kuali. Bila daki dah tebal kat vontot kuali, api pun tak boleh sampai, kuali lambat panas,bila kuali lambat panas masak pun jadik lambat. sental jangan tak sental, sental sental selalu.


Nampak tak tuan tuan dan puan puan, kesan lelehan sambal ngan beberapa kotoran lain di vontot kuali. itu yang menyebabkan kuali tuan tuan puan puan lambat bertindak, lambat panas dan segala-galanya lambat. Peribahasa ada berkata "Jangan salahkan nyamuk kelambu dibakar, kang kuali lambat panas, korang sangka dapur yang rosak. motip?

Boringlah cite pasal vontot kuali , rasa cam nak behenti keja sekarang ni jugak, cam manalah orang yang cukup tahun pencen, boleh sambung lagi. Aku syorkan dan alu-alukan yang dah pencen tu buat-buat lah duk rumah , aku kalau boleh sekarang ni gak nak duk rumah goyang kaki, kira duit .Duit dah banyak mah , tak tahu nak buat apa. Setiap malam sebelum tidur aku suruh mak jemah urut tangan ngan kaki ,sambil nyanyi dodoi sidodoi sidodoi..................mak jemah tu kira orang gaji akulah  pada masa tu.

Bodohkan sipendek yang makan binatang kaki empat tu ngan sinenek kebayan, tak tahu langsung nak menghargai diri sendiri dan menikmati kebahagian hidup .cepat blah boleh, please please!!!!!!!!!!!!!!!!!!semak dan serabut bila korang berdua masih ada kat  sini. Nak muntahlah ngan lakonan orang yang bizi setiap jam, saat, hari , ingat orang semua tidur  ke. Lagi aku muntah bila orang lain yang buat salah, aku plak yang dia sound, nampak sangat kurang kasih sayang. Orang suruh pegi clubbing, minum todi , vodka, beer , happy enjoy tak nak, nak duk meroyan kat opis jugak, lepas tu nak tension kan orang lain.

Penyakit kurang kasih sayang ni kena cepat diubati,, kalau tak  boleh melarat ke  sakit mental, sapa yang susah orang lain jugak yang susah.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina