Wednesday, December 8, 2010

Trauma





Trauma, bukan sebab kejadian pagi tadi, lebih trauma dari pagi tadi. Setiap kali seorang budak lelaki dewasa, bekerja ditempat aku berkerja sekarang, dengan ketinggian 5 kaki 7 inci(aku agaklah) datang membawa beg palstik berkaler oren dan bertulisan Jakel, serasa seram sejuk badan aku.Cam rasa nak deman kepialu.

Bila dia lalu, aku dah agak dia yang datang, sebab aku dah kenal sangat ngan perfume dia yang 6 bintang tu. Aku pun apa lagi, buat muka ketat.


Silelaki tadi menghentakkan beg kaler oren di atas meja aku "kak , nak beli tudung Rm20 sehelai"

muka ketat" hmmmm, hmmmm, ko kan tahu, akak tak pakai tudung mahal(dalam hati cam tu punya rupa, pasar malam RM5 - RM10 pun dapat).Lagi satu, kalau kualiti ko lebih kurang sama ngan benda murah, tapi ko jual mahal, sorrylah, memang aku tak beli. Lagi satu banyak yang tak tahu, barang branded ni, kadang kualitinya lebih kurang sama ngan barang tak branded, sebab dia branded(dikenali), dia boleh sesuka hati jual mahal.

Aku tak minatlah, kalau bab tudung ni nak berhutang atau beli kat orang .Aku nak melepaskan azab, aku suruh dia jumpa budak sebelah, aku kata budak tu suka beli tudung.syukur , lepas azab.Kesian, budak sebelah datang jumpa aku, ''kak, saya pun buat muka ketat, saya banyak kerja".Nasib ko lah semuanya buat muka ketat.

Aku trauma gak , risau manalah, mak cik meen dah hilang?


Senyum tapir : Sorrylah, aku bab beli barangan kelengkapan diri aku amalkan, ukur baju dibadan sendiri.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina