Thursday, July 19, 2012

sejarah manis yang teramat manis berulang kembali............

Aku baru je nak menaip  cilakak punya monica lawensky dia dah potong stim, kenapa dia sangat ghairah nak menaip cerita makan-makan tu sedangkan dia hanya dapat menghidu bau je. la la la . Apakah aku sudah terlambat atau terlambatkah aku.  Aku bahagia  teramat sangat selepas 18 tahun aku dapat merasai semula nikmat pihak syarikat belanja makan sempena bulan ramadhan yang akan menjelma tak lama lagi. Kali terakhir aku dapat makan-makan sempena bulan ramadhan masa aku keja kat Felda tahun 1995 hampir 18 tahun lamanya aku tak makan -makan sebegini meriah.

Alhamdulillah semua makanan sedap semua orang gembira namun didalam  kegembiraan itu berlaku didepan mata aku peristiwa tragis yang amat mengusik perasaan belas kasihan serta kepiluan hati apabila aku mendapati 3 cucuk sate jatuh meniarap kat lantai dari pingan pekerja perempuan yang sudah berumur. Kasihan aku tak perlu kata apa-apa sebab aku dah malas berkata-kata . Zaman sekarang ni  diam  lebih baik  dari berkata-kata .The moral of the tragedy buah epal selagi mata panda and the kertu itu tak beram...dari tempat ini selagi itulah tempat ini seakan suram sesuram -suramnya.

Kadang-kadang aku kasihan  ngan kertu kertu yang duit menimbun tapi tak tahu cam mana berpoya -poya ngan  duit tu. Tak penat ke otak kertu tu nak pandang ofis ni ,tak penat ke mulut  dia nak bagitau  kat  setiap orang yang  setiap hari kerja dia  menimbum. ha ko keja dah sama menimbun ngan duit saper nak jawab. Sejujurnya selama 16 tahun aku bekerja kat  sini aku tak berapa tahu maksud keja menimbun tu *ada sedikit bangkai statement aku ni* Aku tahulah kamu kamu semua banyak kerja yang aku ni tak de kerja, bodoh sangatkan suka ngan kerja banyak. Semuanya nak mengaku kerja banyak saper yang nak mengaku tak de kerja ni.Wah orang kita mereka tak akan bernafas sekiranya tak mencanang perkara-perkara yang tak berfeadah.


Sekadar luahan hati

1) aku bangga bos mendahulukan kebajikan pekerja

2)Masa aku tengah makan tiba-tiba tekak aku  loya bila ternampak kelibat  lelaki yang tak serupa lelaki tu. 
the moral of the story  lelaki yang comot akan iri hati dengan lelaki yang sentiasa  bergaya dan berpenampilan kemas that why he kutuk , keji umpat that guy he jelous with him.Melihat dari tutur kata lelaki  yang ala-ala sopan tu aku tak sangka yang mulut dia sama bangkai ngan  penampilan dia yang  comot tu.

4)kelakar bila manager tak serupa manager serupa pompuan boleh gitu

3)Semakin hari aku semakin takut ngan dunia yang penuh  dengan  perempuan  yang bertutur penuh adab sopan tapi kalau kat laman sosial laju je mengadu domba, mengutuk , mengkeji seperti tak bertuhan) meremang bulu roma aku 360 darjah.Jauhilah aku dari perempuan yang membuat bulu romaku meremang.la la la

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina