Tuesday, May 22, 2012

Melobi bukan kedai dobi

Maksud melobi dalam istilah Dewan Bahasa dan Pustaka ; melobi berusaha utk mempengaruhi pihak-pihak yg berkuasa bagi mendapatkan sesuatu spt sokongan: kegiatan ~ dilakukan di seluruh dunia; lobi-melobi saling melobi antara satu dgn lain; pelobian perihal atau perbuatan melobi: kedapatan ~ yg sangat ketara menjelang hari pencalonan itu; pelobi pihak yg melobi.

Aku melobi Roti Massimo tak de tujuan apa-apa kecuali nak bonus lebih, tak salahkan : ) sila bengang.Kalau dah bengang tak tahu nak lepaskan tekanan kat mana aku syorkan buat je blog , tak delah aku 24jam nak pandang muka merempan ko. .pssttt Ada kawan opis aku ni, dah lah tak suka aku , nak gak baca blog aku, lepas tu sendiri merempan, cam ni punya orang pun ada.la la la

Last minute sebelum balik kawan bagitau The Italian baker bagi roti free roti baru roti whole wheat .

Jangan betulkan lappy, komputer, iphone , ipad atau gadjet yang sewaktu dengannya: ) he he he
tulis nama atas batu
Jangan betulkan lappy, komputer, iphone , ipad atau gadjet yang sewaktu dengannya: ) la la la la la

Roti Whole Wheat produk terkini keluaran The Italian baker
Dalaman roti whole wheat tak kering, lembut, gebu, mantop.


Untuk yang berminat ngan roti whole wheat ni aku bagi resepi mudah dan sedap suami ngan anak pun sayang *tibatiba je kan*

Setangkai daun bawang dibersehkan , potong lebih kurang 1/2 cm.
5 biji telur kacau bersama sedikit kicap cair (penganti garam)dan daun bawang yang dah dipotong tadi.
Ambik roti whole wheat celup dalam adunan telur tadi kemudian goreng atas non -stick pan-kalau goreng atas tefal okey gak.la la la la
Mayonis ngan sos cili Life terbaek
Lepas tu jangan lupa buh mayonis ngan cili sos kemudian tangkup lagi sebelah ngan roti telur.Kalau suka boleh potong dua.

roti whole wheat yang mewah ngan mayonis dan sos cili
Roti whole wheat bertelur berdaun bawang bermayonis bercili sos-baik punya nama resepi : )






Sekadar luahan hati


1)Kalaulah linkin park atau jo bon jovi tahu yang orang melayu pasal roti, nescafe , milo ngan teh pun nak busuk hati sapa yang malu mak jugak yang malu. I like linkin park ngan jo bon jovi.

kamonlah nak masuk bulan rejab pun buat perangai busuk hati, nilah dia salah satu kekayaan orang melayu.la la la

2)Diri sendiri yang buat diri sendiri susah, sedihkan.


itu je aku nak bagitau..................

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina