Tuesday, December 20, 2011

bukan tak nak, tapi tak boleh-maafkan saya nuffnang.

sambungan cite tadi, ayah twins komen/bertanya, cik ina jawab "blog cik ina berada ditahap selesa" bermaksud pengunjung blog ni dah lebih dari seribu orang sehari, InsyaAllah. Cik Betty , pakaian sekolah jenama professor tu, dulu cik ina beli kat kedai professor dalam tesco, setahu cik ina dia hanya jual dalam kedai professor je, tak tahu plak sekarang ni.

Hari tu nuffnang ada hantar email ajak aku join contest katakan tak nak pada rokok, maaflah aku terpaksa menolak, aku tak nak hipokrit sebab aku memang tak de masalah ngan perokok , kat rumah aku sendiri ada perokok tegar, kang sia-sia je dorang pandang serong ngan aku : ) , Aku cuma tak berapa selesa dan menyampah dengan orang yang menghisap rokok , kat dalam restoran yang terbuka,sesak ngan orang ramai, kebetulan plak aku ada kat situ .

Aku tak de masalah ngan perokok kat rumah aku , sebabnya :-


1)dorang hisap rokok dalam bilik air ngan di luar rumah.
2)Suami aku walaupun sorang  perokok dia tak suka dalam rumah bau rokok, sebab tu dia lebih banyak merokok  masa memancing atau bila bersama ngan  kawan-kawan .



Firdaus dengan isyarat "KATAKAN TAK NAK" pada rokok



Firdaus tunjuk satu gambar yang dia lukis, aku tanya dia apa gambar tu. Dia kata "kat tepi tu polis, polis tu masukkan penjara orang yang hisap rokok". kah kah kah


jom layan , boring-boring hari minggu , aku buat  butter cheese cake.




Kalau suka boleh ambik resepi kat sini dan tips kat sini.

Butter cheese cake

Bahan A

225 gm tepung gandum - Aku guna tepung naik sendiri 225 gm
1 1/2 tsp baking powder
1/4 garam

Bahan B

200gm butter
175gm cream cheese
1/2 sudu teh lemon zest
160gm gula castor
5 biji kuning telur

Bahan C

5 biji putih telur
1/2 tsp jus lemon

Cara-caranya

1.pukul butter dan cream cheese sampai gebu
2.masukkan gula, pukul lagi
3.masukkan kuning telur dan kulit lemon, pukul lagi
4.Masukkan bahan A dan gaul rata
5.Dalam mangkuk lain pukul bahagian c hingga kental
6.kemudian masukkan ke dalam campuran butter tadi dan kacau rata
7.masukkan ke dalam loyang ukuran 7 in x 7 in yang telah digris dan dialas, bakar pada suhu 180 darjah celcius selama 30 minit.





Saja mengedikkan diri, buh dalam aluminium foil ala-ala kek silver bird.




jumpa lagi dilain hari dan waktu : )

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina