Thursday, June 28, 2012

Cerita masak-masak yang diakhiri dengan cerita yang bikin panas

 Hari ni aku bizi tak lama lagi  juruaudit dalaman akan mengaudit apa yang patutnya makanya aku terpaksalah  menyiapkan kerja  apa yang patut sebelum mereka -mereka itu memunculkan diri.Oleh kerana  semalam aku  bizi  sangat hinggakan aku tak dapat menepek  gambar masakan yang aku masak  dua hari lepas yes aku memang rasa tak puas hati aku nak tepek gak hari ni.

Menu hari selasa ikan kembung goreng masak kicap , feveret Firdaus haruslah aku masak lebih dari sekali dalam seminggu.
ikan kembung goreng kicap bersama ngan kacang panjang goreng.
Menu hari rabu , Layan ikan kembung masin  bersama kari ayam
 Makan nasi ngan kari ayam ada plak ikan masin masyuk
 kari  ayam tanpa santan ni didalamnya  ada kentang, tomato ngan carrot  

Dibawah ada cerita  bikin panas mana tak panas disebalik makanan ada telinga Firdaus bawak bertendang ye

suami aku  menitiskan sedikit minyak kelapa ke dalam telinga Firdaus untuk mengelakkan telinga dia  berdengung, panas dan ayat sewaktu dengannya.Abaikan suami aku yang penuh ngan keteradisionalan  ni . *jangan ikut Bahasa Malaysia aku* Suami aku nampak je brutal tapi masih mengamalkan  petua -petua yang diperturunkan oleh nenek moyang dia. Banyak petua-petua yang dia amalkan kalau aku nak senaraikan satu persatu alamatnya  sampai esoklah aku kena duk kat depan komputer ni. 
Jangan tiru aksi ni sekiranya anda tidak mempercayai petua tradisional.  Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang bentuk kerugian atau sebarang bentuk  kerosakan pancaindera anda sekiranya ada berlaku kerosakan harta benda atau  pancaindera anda selepas anda  mengikuti petua ni. la la la la


Sekadar luahan hati

Aku sedikit marah  sekiranya pompuan  tu nak menyibuk  mengenai cuti ngan MC aku yang tiada kena mengena secara langsung mahupun tidak langsung dengan kehidupan peribadi dia. Boleh ke aku bagitahu kau yang aku cuti sebab ada projek baik ngan suami aku.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina