Monday, June 11, 2012

Allah selamatkan kamu, Allah selamatkan kamu, Allah selamatkan kamu

Petang Jumaat lepas yuyi dengan gula-gula hacks ambik aku balik kerja. Dia   ajak  aku pegi pasar malam kampung delek, dia  teringin nak makan ayam percik.Teruja jap kali terakhir  aku pegi pasar malam kampung delek   masa aku umur 17 tahun.Cepatnya masa berlalu.
Budak lelaki ni tak de kena mengena  dengan Yuyi. Dia penjual  roti john kat pasar malam kampung delek.. Masa aku  tengah sibuk ambik gambar yuyi kat situ , dia pun menyibuk sama tak habis-habis dia cakap kitaorang berdua  pelancong asing. Apasal muka kitaorang ni bukan cam orang Malaysia  ke? Tak menahan dia boleh panggil aku mak lepas tu dia ngan sesuka hatinya suruh kitaorang ambik gambar dia . Ciankan aku ambik jelah gambar dia bagi  hati dia syok sikit.
 Yuyi ni rambang mata kalau pegi pasar malam semua makanan dia nak beli .
 Tak menahankan kek besday siap ada bendera Malaysia semangat jangan tak semangat. opss ni semua aku punya pasal nak buat rainbow cake  konon last-last kek banfangangfang ni yang dapat. Yuyi cukup bengang je ngan aku mana taknya aku tak bagitau awal-awal kat dia aku nak beli besday cake untuk Firdaus  kalau tidak dah selamat dia beli kek kat secret recipe. Alah tak pelah yuyi mak kau memang meyong(tetiba je teringat milo ais kurang manis.).la la la la the moral of the story "aku jenis yang tak suka susahkan anak-anak"
 ko mampu besday party berselerak cam ni.la la la tongkek ayam tak tinggalkan saper punya tongkeng  ayam tu  angkat tangan?
  Hati  Firdaus  berbunga-bunga yuyi bagi  dia hadiah . 
 Lega nanti raya tak payahlah aku nak  beli baju melayu untuk Firdaus.
 Amboi untung saper anak bongsu.
 Firdaus mencuba pakai  seluar yang  baru yuyi beli  tu. 


Sekadar luahan hati 

saper yang belum mendaftar sebagai pemilih  pegilah cepat mendaftar.Ingatlah  pilihan raya  dan politik adalah dua perkara  berbeza. Gunakanlah hak kita sebagai pengundi . kalau dah pandai berdegung-degang duk bercakap hal politik takkan lah belum   mendaftar  sebagai pegundi  ye dak.la la la .



Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina