Thursday, June 28, 2012

Breakfast sedap tak berminyak dan tak dipenuhi ngan benda-benda yang menyakitkan mata dan menyerabutkan tekak

Pagi ni aku breakfast kat kedai nama dan tempat dirahsiakan demi menjaga perasaan aku dan kawanku.la la la Jujur aku katakan yang aku tertarik dan suka sangat ngan mee/bihun kari atau sup chinese style. Bila aku petik kata-kata sebegini jangan plak korang ingat "mentang -mentanglah MIL aku cina sebab tulah aku suka mee /bihun yang chine style" waima suami aku India + China dia seorang yang  fleksibel bila aku rasa nak bercakap sesuatu yang tak kena mengenai  bangsa India atau cina dia okey je,  dia pendengar yang setia cuma bila aku mengumpat orang je dia tak kuasa nak dengar silap-silap aku kena marah. Dia tak macam sesetengah orang pantang disebut pasal bangsa terus nak melenting tak tentu pasal .Kadang-kadang tu aku naik pelik bila aku mengata sesuatu yang bersangkut paut tentang bangsa suami ada orang  lain yang tak de  kena mengena ngan hidup aku dan suami  plak yang terlebih tension.la la la la Kalau nak marah atau menegur tu biarlah cara profesional kenapa nak berkira -kira tentang bangsa ye dak.

Jom cite pasal breakfast aku pagi tadi.

Kawan ku dengan mee kari dan teh herba. Mee kari chinese style selalunya dimakan bersama sedikit sambal .
Peberet aku bihun sup , minuman plak teh herba penyejuk badan.

  Apa yang penting bihun chinese style tak berminyak.
Bihun sup chinese style selalunya simple , orang cina ni lebih mementingkan rasa sup .Di  rumah  kerap gak aku buat bihun sup chinese style ajaran dari MIL ni , tak lama dulu aku  pernah tepek resepinya kat sini.


Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina