Saturday, June 2, 2012

Bold touch phone ; BlackBerry bold touch screen

Saper Aizamia , tuan punya blog  aizamia3 ke? Sekiranya  Aizamia tu orang yang sama maksudnya ini first timelah aku nengok wajah dia. mak konpius. Cian aku handphone aku bukannya  boleh berfacebook dan berinternet bagai ,   maaflah  sekiranya aku lambat  beri respon  pada  sesiapa  yang hantar   message pada aku  melalui  facebook . *lembab betul aku ni* . Tunggu aku beli handphone  blackberry   tak pun blueberry masa tu semua message korang aku reply as soon as possible. canggihkan , ada ke blueberry? Tak kan ye  aku nak usung lappy aku ni  24/7 kehulu kehilir kalau ringan tak pelah dah lah berat  baling anjing  boleh mati   : (

stop cite pasal anjing lappy  facebook dan yang lain-lain.Okeylah aku nak cite pasal mee goreng .Semalam petang masa atas motor aku bagitau suami yang aku nak singgah kedai  jap  beli mee kuning .Nampak sangat suami aku teruja bila dengar  "mee kuning"  siap dia  tanya  "mee tu nak goreng bila?   Aku  kenal  suami dan anak aku walaupun tak 100%  sedikit sebanyak   aku  dapat tangkap maksud  tersembunyi disebalik pertanyaan dorang tu : )

suami aku tu teringin nak makan mee goreng  tapi  segan  nak suruh aku goreng jadi dia buat-buatlah tanya  bila aku nak  goreng mee kuning yang aku beli tu. maksudnya mudahkan. Masa dia tanya aku tak respon apa-apa pun, sampai  je rumah aku terus  goreng mee.*kununnya  surpriselah tu*


udang basah  RM3.50je  kupas dan basuh berseh
taugeh RM0.50sen separuh lagi simpan*dasar kedekut*
cili kering 4 tangkai  kisar kering bersama 4 ulas bawang putih ngan 4 ulas bawang merah. (jangan lupa basuh dulu semua bahan -bahan tu)la la la la(piring kesayangan aku salah satu peninggalan arwah mak).
Sebungkus mee kuning (basuh tuskan) kalau tak basuh nanti mee goreng nampak tak cantik dan kanting.
4 tangkai sayur sawi  disiang ,  basuh berseh dan tuskan
 
1)Tumis cili kisar hingga pecah minyak
2)Masukkan udang basah -kacau hingga udang separuh masak
3) masukkan sawi -kacau dan kaup balik
4)masukkan mee kuning -kacau hingga semua bahan bergaul 
5)masukkan kicap kipas udang ngan sos tiram -rasa ikut citarasa sendiri 
6)last sekali masukkan taugeh -kacau sekejap kemudian sedia dihidang.

Nota penting lah jugak

Sos tiram dan  kicap lemak manis  kipas udang dah  cukup memberi rasa kepada mee goreng    jadi tak perlu nak  tambah garam atau serbuk perasa .

Budak eksen ni suka mee goreng

Suami aku punya. Malam tu nampak sangat muka dia  puas hati bila  dapat makan mee goreng .Penat aku berbaloi ,  mee  goreng aku  habis malam tu gak: )


Okeylah bye bye jumpa lagi....................

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina